Τα όσπρια κάνουν καλό στην καρδιά! Κύριο

Τα όσπρια είναι μία ομάδα με μεγάλη διατροφική αξία. Συμπεριλαμβάνουν, τα ξηρά φασόλια, τα κουκιά, τα ρεβίθια και τις φακές ενώ  αποτελούν πλούσια πηγή διαλυτών φυτικών ινών, φυτικής προέλευσης πρωτεϊνών αλλά και άλλων συστατικών (φυτοχημικών) που είναι ενώσεις όπως τα φυτοοιστρογόνα και οι φαινολικές ενώσεις, που παίζουν σημαντικό ρόλο στην καλύτερη λειτουργία και στην προστασία του οργανισμού (προστασία έναντι συγκεκριμένων ασθενειών όπως είναι η στεφανιαία νόσος, ο διαβήτης, η υπέρταση και η φλεγμονή.
Η πρόσληψη οσπρίων παρουσιάζει αντίστροφη σχέση με τον κίνδυνο ανάπτυξης μεταβολικού συνδρόμου και μερικών από τα συστατικά του (αν και αυτό σε μελέτες φάνηκε να επηρεάζεται περισσότερο από την ηλικία).
Επίσημα στοιχεία από δημοσιευμένες μελέτες ενθαρρύνουν την πρόσληψη οσπρίων ως διατροφική παρέμβαση που μπορεί να παίξει ρόλο στη βελτίωση της δυσλιπιδαιμίας (αυξημένα λιπίδια
Όσπρια και καρδιά
Η κατανάλωση οσπρίων συσχετίστηκε με μείωση της καρδιαγγειακής νόσου σε μεγάλες μελέτες και με βελτιώσεις στα επίπεδα της LDL χοληστερόλης. Μελέτη από την ομάδα του Jenkins έδειξε ότι η κατανάλωση οσπρίων σε ποσότητα περίπου 190 γραμμαρίων την ημέρα (1 φλιτζάνι) φαίνεται να συμβάλλει εποικοδομητικά σε μια δίαιτα χαμηλή σε γλυκαιμικό δείκτη και να μειώνει τον κίνδυνο στεφανιαίας νόσου μέσω της μείωσης της αρτηριακής πίεσης. Αυτή η επίδραση των οσπρίων φαίνεται να ισχυροποιεί τη σύσταση για συχνή κατανάλωσηοσπρίων και σε άτομα με προδιαβήτη.
Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι τα όσπρια, με σύσταση για κατανάλωση 2 φορές την εβδομάδα, έχουν ιδιαίτερη θέση στο μεσογειακό πρότυπο διατροφής, το οποίο αποδεδειγμένα ασκεί ισχυρή καρδιοπροστατευτική δράση.

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια