Εμμηνόπαυση, συμπτώματα και αντιμετώπιση.

 
Η εμμηνόπαυση είναι ο οριστικός τερματισμός της εμμήνου ρύσεως και της γονιμότητας. Στατιστικά ως μέσος όρος ηλικίας  για εμμηνόπαυση ορίζονται τα 51 χρόνια, ωστόσο μπορεί να συμβεί σε μία γυναίκα από τότε που διανύει τη δεκαετία των 40 ή των 50 χρόνων. 
Στους μήνες ή έτη που μεσολαβούν έως την εμμηνόπαυση, μπορεί  η  γυναίκα να αντιμετωπίσετε τα εξής συμπτώματα: 
• Ανώμαλες περιόδους.
•Αύξηση του σωματικού βάρους και επιβράδυνση του μεταβολισμού.
• Κολπική ξηρότητα.
• Προβλήματα ύπνου.
• Αλλαγές στη διάθεση.
• Εξάψεις.
• Ιδρώτα.
• Απώλεια της πληρότητας του μαστού και τέλος
• Αραίωση των μαλλιών και ξηροδερμία.
Προβλήματα όμως αντιμετωπίζουν οι γυναίκες και μετά την εμμηνόπαυση καθώς αυξάνεται ο κίνδυνος από ορισμένες παθήσεις αρκετά σοβαρές. Μεταξύ αυτών είναι:
 
•Καρδιαγγειακές παθήσεις, αφού μειώνονται τα επίπεδα των οιστρογόνων. 
Γι αυτό είναι σημαντικό η γυναίκα να ακολουθεί τακτική άσκηση, να τρώει υγιεινά και να διατηρεί ένα φυσιολογικό βάρος. Επίσης καλό θα είναι να μιλήσετε με το γιατρό σας για να σας δώσει συμβουλές σχετικά με το πώς να προστατεύσετε την καρδιά σας, πώς να μειώσετε τη χοληστερόλη σας ή την αρτηριακή πίεση, εάν είναι πάρα πολύ υψηλή.
 
• Οστεοπόρωση, μια κατάσταση  που κάνει τα οστά να γίνονται εύθραυστα και αδύναμα, οδηγώντας σε αυξημένο κίνδυνο καταγμάτων.  Οι μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες με οστεοπόρωση είναι ιδιαίτερα ευπαθείς σε κατάγματα των ισχίων, των καρπών και της σπονδυλικής τους στήλης.
• Ακράτεια ούρων, καθώς οι ιστοί του κόλπου και της ουρήθρας χάνουν την ελαστικότητά τους, ενώ πολλές γυναίκες παρουσιάζουν αρκετά συχνά λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος.
 
• Προβλήματα Σεξουαλικής λειτουργίας, καθώς η κολπική ξηρότητα από μειωμένη παραγωγή υγρασίας και απώλεια της ελαστικότητας μπορεί να προκαλέσει δυσφορία και ελαφρά αιμορραγία κατά τη σεξουαλική επαφή και τέλος
• Αύξηση του βάρους  επειδή ο μεταβολισμός τους επιβραδύνεται.
 
Το σημαντικό είναι ότι τα περισσότερα από τα συμπτώματα που σχετίζονται με την εμμηνόπαυση είναι προσωρινά και πλέον υπάρχουν διάφορες θεραπείες και λύσεις για την αντιμετώπισή τους.
Για παράδειγμα για τις εξάψεις, καλό θα ήταν να καταναλώνετε πολύ κρύο νερό και να προσπαθείτε να παραμένετε σε δροσερά μέρη. Σε  πολλές γυναίκες, τα ζεστά ροφήματα, η καφεΐνη, τα πικάντικα τρόφιμα, το αλκοόλ, το άγχος και ο ζεστός καιρός  επιδεινώνουν τις εξάψεις.
 
• Για την κολπική δυσφορία, χρησιμοποιήστε κολπικά λιπαντικά με βάση το νερό ή ειδικές κρέμες, που φυσικά θα σας προτείνει ο γυναικολόγος σας. Μένοντας σεξουαλικά ενεργές βοηθάτε την αύξηση της ροής του αίματος στον κόλπο.
• Να κοιμάστε καλά και αρκετά, αποφεύγοντας την καφεΐνη, η οποία μπορεί να διαταράξει τον ύπνο σας αλλά και την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ. Αν οι εξάψεις διαταράσσουν τον ύπνο σας, επικοινωνήστε με τον γιατρό σας για να βρείτε έναν τρόπο για τη διαχείρισή τους, τέλος ασκηθείτε κατά τη διάρκεια της ημέρας.
 
 
•Να τρώτε υγιεινά, ακολουθώντας μια ισορροπημένη διατροφή που περιλαμβάνει μια ποικιλία από φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως και περιορίζει τα κορεσμένα λίπη, τα έλαια και τα σάκχαρα. 
• και τέλος  μην  καπνίζετε γιατί το κάπνισμα αυξάνει τον κίνδυνο των καρδιακών παθήσεων, του εγκεφαλικού επεισοδίου, της οστεοπόρωσης, του καρκίνου και αρκετών άλλων προβλημάτων υγείας. 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια