Ποιά ροφήματα τονώνουν την μνήμη και ποιά χαλαρώνουν το μυαλό;

 
 
 
 
Χαμομήλι και λεβάντα χαλαρώνουν το μυαλό μας  ενώ λίγο τσάι μέντας αλλά και άρωμα δεντρολίβανου τονώνουν τη μνήμη μας, σύμφωνα με δύο νέες μελέτες που  πραγματοποίησαν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Northumbria.
Τα αποτελέσματα  των ερυενών παρουσιάστηκαν από τον  καθηγητή Ψυχολογίας δρ Μαρκ Μος και τους συνεργάτες του στο Ετήσιο Συνέδριο της Βρετανικής Ψυχολογικής Εταιρείας.
Στην πρώτη μελέτη εξέτασαν τις επιδράσεις διαφόρων ροφημάτων σε 180 εθελοντές, οι οποίοι πριν τα καταναλώσουν συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια αξιολόγησης της ψυχικής διάθεσής τους.
Οι εθελοντές υποβλήθηκαν σε τεστ μνήμης και νοητικών δεξιοτήτων, είκοσι λεπτά μετά την κατανάλωση ενώ συμπλήρωσαν πάλι ερωτηματολόγια ψυχικής διάθεσης.
Όσοι ήπιαν ρόφημα μέντας, όπως διαπίστωσαν οι ερευνητές, παρουσίασαν βελτίωση στην μακροπρόθεσμη και την ενεργή μνήμη αλλά  και στην εγρήγορση.
Από την άλλη πλευρά το ρόφημα χαμομηλιού διαπιστώθηκε πως επιβράδυνε τη μνήμη και την ταχύτητα της σκέψης και έτσι είναι ό,τι πρέπει για καλό ύπνο το βράδυ.
Η δεύτερη μελέτη πραγματοποιήθηκε σε 150 εθελοντές ηλικίας άνω των 65 ετών, οι οποίοι υποβλήθηκαν σε διάφορα τεστ μνήμης και νοητικών δεξιοτήτων σε δωμάτια που μύριζαν δεντρολίβανο, λεβάντα ή είχαν ουδέτερη μυρωδιά.
Οι εθελοντές που μύριζαν το άρωμα του δεντρολίβανου παρουσίασαν βελτίωση στην ικανότητα να θυμούνται ένα γεγονός που θα συμβεί λίγο αργότερα και να θυμούνται να κάνουν κάτι μία δεδομένη χρονική στιγμή.
Τέλος το δεντρολίβανο αύξανε σημαντικά την εγρήγορσή τους, ενώ αντίστοιχα  το άρωμα της λεβάντας αύξανε σημαντικά την ηρεμία και το αίσθημα ευχαρίστησης που ένιωθαν.
Έτσι τα ευρήματα αυτά δείχνουν πως η κατανάλωση τέτοιων ροφημάτων θα μπορούσε να βοηθήσει σε περιπτώσεις όπου απαιτείται οξύνοια και μέγιστη μνήμη, όπως για παράδειγμα στους μαθητές που θα αρχίσουν σχολικές εξετάσεις και θα δώσουν στις πανελλήνιες, αλλά και στο να έχει κάποιος καλό ύπνο, για χαλάρωση του μυαλού σε περιπτώσεις που το  χρειάζεται.
 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια