Γιατί το περπάτημα ...σώζει.

 
 
 
 
 
Tο περπάτημα. είναι ένα «φάρμακο» που σώζει ζωές και δεν έχει παρενέργειες. 
Κλινικές μελέτες έχουν δείξει πως όσοι έχουν έστω μέτρια φυσική κατάσταση, διατρέχουν σημαντικά μικρότερο κίνδυνο να εκδηλώσουν καρδιαγγειακά νοσήματα και να χάσουν τη ζωή τους εξαιτίας τους, σε σύγκριση με όσους δεν γυμνάζονται ποτέ.
Η καρδιά είναι ο πιο σκληρός μυς του ανθρώπινου σώματος και προκειμένου να παραμείνει υγιής, χρειάζεται  στεφανιαίες αρτηρίες που είναι «καθαρές» και σε αυτό βοηθά πολύ η βάδιση με δυο τρόπους, καθώς:
    • Συμβάλλει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. 
    • Αυξάνει τη λεγόμενη «καλή χοληστερίνη».
      
      Έτσι η μείωση  της πίεσης φθάνει τα 3,8 mmHg όσον αφορά την συστολική (είναι ο μεγάλος αριθμός στη μέτρηση) και τα 2,8 mmHg όσον αφορά την διαστολική πίεση (είναι ο μικρός αριθμός στη μέτρηση). Οι μειώσεις αυτές έχουν ως αποτέλεσμα να μειώνεται κατά 30-40% ο κίνδυνος εκδηλώσεως καρδιαγγειακών νοσημάτων και κατά 63% ο κίνδυνος ισχαιμικού εγκεφαλικού επεισοδίου.
      Επίσης βοηθά στην αύξηση της υψηλής πυκνότητας χοληστερόλη (HDL), η οποία συμβάλλει στη μείωση των επιπέδων της «κακής χοληστερίνης» (LDL χοληστερόλη). Η LDL χοληστερόλη ευθύνεται για την αρτηριοσκλήρυνση, δηλαδή την συσσώρευση λιπωδών ιζημάτων στα εσωτερικά τοιχώματα των στεφανιαίων αρτηριών που τους προκαλούν στένωση και ευθύνονται για τη στεφανιαία νόσο.
 
Τέλος το περπάτημα, έχει ευεργετικές συνέπειες στην αντιγήρανση προσφέροντας επιπλέον χρόνια ζωής. 
Μειώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης σακχαρώδους διαβήτη, σε προδιαβητικούς ασθενείς, μειώνει το σωματικό βάρος, προλαμβάνει ή και θεραπεύει την κατάθλιψη, μειώνει την γεροντική άνοια και φέρνει ευεξία σε μεγαλύτερης ηλικίας άτομα.
Η συστηματική βάδιση μάλιστα έχει και άλλα πλεονεκτήματα καθώς ελαττώνει τον κίνδυνο εμφάνισης διαφόρων μορφών καρκίνου, όπως του παχέος εντέρου, του μαστού και του ενδομήτριου.
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια