Δεν πάνε στον γιατρό και αναζητούν την υγεία τους στο Διαδίκτυο οι Έλληνες

Ημερομηνία:

Κοινοποίηση:

Η κατάσταση με τη σχεδόν ανύπαρκτη πρωτοβάθμια υγεία και τα προβλήματα με τις αναμονές στα επείγοντα και τα μακροπρόθεσμα ραντεβού στα νοσοκομεία που αντιμετωπίζουν οι πολίτες της χώρα μας, αποτυπώνεται και στη νέα έκθεση της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), καθώς όπως φαίνεταιαναζητούν λύσεις στα προβλήματα της υγείας τους στο Διαδίκτυο.

Σύμφωνα με την επικαιροποιημένη «Έρευνα Χρήσης Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας από Νοικοκυριά και Άτομα 2024», η δραστηριότητα που κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση, (σύγκριση Α΄ τριμήνου 2023 με Α΄ τρίμηνο 2024) είναι ηαναζήτηση πληροφοριών σχετικά με την υγεία.

Μάλιστα, η αύξηση στις αναζητήσεις για θέματα υγείας έφτασε στο 11,8%, με τη συμμετοχή σε σχόλια στα social media να είναι δεύτερη παρουσιάζοντας αύξηση 8,8%.

Όπως αναφέρεται στην έκθεση, το Διαδίκτυο χρησιμοποιήθηκε το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα κυρίως για αναζήτηση πληροφοριών, για προϊόντα και υπηρεσίες και η online ανάγνωση ειδήσεων σε ιστοσελίδες, εφημερίδες και περιοδικά (92% και 88,4%, αντίστοιχα).

Τα ποσοστά αφορούν 9 στα 10 άτομα ηλικίας 16 – 74 ετών, που χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο το πρώτο τρίμηνο του 2024.

 Υψηλά οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες υγείας
Σύμφωνα με την έκθεση της ΕΛΣΤΑΤ, το 28,5% των πολιτών έκανε χρήση ιατρικών υπηρεσιών, μέσω ιστοσελίδας ή εφαρμογής,όπως για παράδειγμα, λήψη συνταγής ή ιατρικής συμβουλής, αντί επίσκεψης σε νοσοκομείο ή γιατρό.

Το 36,6% αγόρασε φάρμακα ή συμπληρώματα διατροφής, όπως βιταμίνες και το 27,6% καλλυντικά, προϊόντα ομορφιάς ή υγείας.

Στον συνολικό πληθυσμό της χώρας ηλικίας 16-74 ετών, περίπου 2 στους 3 (66,3%) έκαναν χρήση των υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, κατά τη χρονική περίοδο από τον Απρίλιο του 2023 έως τον Μαρτίου του 2024, για προσωπικούς λόγους (67% κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2022 – Μαρτίου 2023).

Περίπου 6 στους 10 (61,6%) έλαβαν στον προσωπικό τους λογαριασμό επίσημα έγγραφα (πληρωμή φόρου, αντίγραφο ποινικού μητρώου, ληξιαρχικές πράξεις και πιστοποιητικά δημοτολογίου, βεβαίωση εμβολιασμού, αποτέλεσμα rapid test, ειδοποίηση και υπενθύμιση για ραντεβού εμβολιασμού, παραπεμπτικό συνταγογράφησης, αποτέλεσμα πανελλαδικών εξετάσεων κ.ά.) μέσω ιστοσελίδας ή εφαρμογής δημόσιας υπηρεσίας ή αρχής.

Περίπου 5 στους 10 (46%) έκλεισαν ραντεβού με δημόσια υπηρεσία μέσω ιστοσελίδας ή εφαρμογής, για προσωπικούς λόγους (39,1% το 2023).

Ως χαρακτηριστικά παραδείγματα αναφέρονται τα εξής: ραντεβού με ΚΕΠ, ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ), Εφορία (ΑΑΔΕ), με ιατρό του ΕΣΥ σε Μονάδα Πρωτοβάθμιας Μονάδας Υγείας, συμπεριλαμβανομένου του ραντεβού για εμβολιασμό κατά της λοίμωξης Covid-19.

Σχετικά Άρθρα

Πώς οι προληπτικές εξετάσεις έσωσαν 40.000 ζωές

Κερδισμένα χρόνια ζωής για τουλάχιστον 40.000 πολίτες, με τον αριθμό αυτόν μάλιστα  να αυξάνεται καθημερινά: αυτός είναι ο...

Πόσο κοιμούνται οι Eλληνες – Τι απέγινε η παραδοσιακή μεσογειακή σιέστα

Η Κυριακή, παραδοσιακά, είναι μια ημέρα αφιερωμένη στην ξεκούραση, που επιτυγχάνεται καλύτερα αν διαθέσουμε λίγο περισσότερο χρόνο στον...

Πώς τα πάτε με τον χρόνο; Κάντε το απλό τεστ που προβλέπει αν θα έχετε καλά γηρατειά

Ένα τεστ ισορροπίας, που έχει κατακτήσει πλατφόρμες όπως το TikTok, το Instagram και το YouTube, μπορεί να αποκαλύψει πολλά για...

Η νόσος που απειλεί όσους άναψαν το πρώτο τσιγάρο πριν τα 15 – Δεν είναι ο καρκίνος

Παρότι οι σημερινοί έφηβοι δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση στο άτμισμα, ένα μέρος τους συνεχίζει να ακολουθεί το (αρνητικό) παράδειγμα των προηγούμενων...